Alla inlägg under juli 2010

Av Desireé - 1 juli 2010 08:46


I lördags gjorde vi inte alls mycket. Vi satt faktiskt hemma hela dan o gjorde nada eftersom vi båda var så trötta iom att vi inte sovit så länge under natten.

Men till kvällen tog vi oss i kragen o åkte iväg o lekte med barnen. Vi besökte rinmansparken o hade jättekul. Till en början lekte ungarna med alla grejer, sen innan vi skulle åka hem hade vi vattenkrig alihopa. Sååååå kallt vatten o få på sig. Vi skakade som asplöv o var tvungna o ha på lite värme i bilen för att vi inte skulle frysa.








               


        

Av Desireé - 1 juli 2010 08:26


Då var juni förbi o idag är det bara 13 dagar kvar tills Sebbe blir 7 år.

Jag fick tyvärr meddela honom igår att han får vänta med sitt kompiskalas tills skolan börjar.

På alla kalassidor jag kan hitta så har dem semester o skickar inte leveranser förrän i mitten på Juli o då är det svårt o bjuda folk iom semester o så. Han vill ju gärna ha ett speciellt kalas. Jag erbjöd mig o duka med andra grejjer, men det dög inte :)

Så vi får allt vänta till skolan början då alla är hemma o alla kalasbutiker har öppet igen.

Huvudsaken är att han blir firad på sin dag o det kommer han ju att bli utav oss o så helgen efter utav släkten.


Igår hade vi verkligen en segdag. Jag o Michelle gick bara ut lite snabbt till affären på morgonen, sen var vi inne resten av dan.

Jag hade lovat Michelle att hon skulle få leka i regnet...så hon fick ta på regnjacka o stövlar när vi gick till affären. Precis när vi kommer ut så slutar det regna o solen gassar på igen. Så det var bara o ta av regnjackan. Jättebesviken blev hon.

Lite senare regnade det igen, men inte alls länge, så då hann vi inte ens klä på oss o gå ut.

Så nu väntar hon ivrigt på att det ska komma mer regn o som det ser ut på väderprognosen så lär det dröja. Nästa torsdag ska det komma några droppar här i eskilstuna.

Det ska bli riktigt varmt i helgen sägs det...33 grader i skuggan.

Så idag ska jag njuta av att det är svalt.


  


Sebbe var ute en stund på förmiddan o fick med sig två kompisar hem o var sen inne hela eftermiddan.

Till kvällen skickade jag ut honom så han fick svalka av sig i blåsten lite. Det var kokhett inne i hans rum efter all lek o för att solen ligger på så länge just i hans rum.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards