Alla inlägg under augusti 2010

Av Desireé - 18 augusti 2010 08:42


Ursäkta mitt hoppande fram o tillbaka, men nu är jag tillbaka på www.mrsahstroms.blogg.se o lär nog stanna där. Uppdatering om minisemester vi gjorde finns där.



Av Desireé - 17 augusti 2010 07:26


I onsdags var jag o barnen till Rinmansparken kl 10. En stund senare kom Camilla, Tindra, Alexander o LeMan dit. Så kul o se er igen! Det var länge sen.

Ungarna lekte i båda lekparkerna medans vi vuxna stod o pratade.

Runt 12 tiden åkte vi hemåt igen. Gjorde nog inget mer under dagen förutom att gå en sväng till affären samt stanna en stund vid garaget o gjorde Björn sällskap en stund, bara jag o Michelle. Sebbe var som vanligt ute på gården/hemma hos kompis.


  

Av Desireé - 17 augusti 2010 07:15


I tisdags förra veckan åkte vi till Mariefred o tittade på gripsholmsslott. Har aldrig varit där heller, så vi passade på. Jättefint var det där o massor med turister.

Efter att vi tittat på slottet åkte vi vidare till Trosa. Ingen riktig sommar utan ett besök dit.

En kul grej där var att dem byggt upp en jätterolig lekpark vid hamnen, så där fastnade vi ett tag innan vi traskade runt bland alla fina småhus o båtarna.

Kul med en liten endagstripp!



I Trosa.


  

Efter att vi varit i Trosa o sedan stannat o käkat lite lunch en bit därifrån stannade vi till lite snabbt i Strängnäs o tog en varsinn glass på McDonalds, samt att ungarna lekte en stund i lekparken där.



Av Desireé - 16 augusti 2010 07:12


Idag klev vi upp innan tuppen. I alla fall jag o Björn. 05.55 ringde klockan.

Lite segt o kliva upp så tidigt när man nu vant sig o sova lite längre. Men nu är det vanlig vardag igen o då vill jag upp tidigt.

Tycker det är så skönt o sitta i lugn o ro en stund innan ungarna vaknar.

Björn är tillbaka på jobbet igen, jättetrist men känner mig himla nöjd över semestern, vi har ju hunnit hitta på en hel del tillsammans.


Snacka om att vi fick en väderchock när vi kom hem i lördags. I jönköping/Gränna duggade det o var jättejättedimmigt o kallt. Här var det jättevarmt o jättekvavt. Vi lastade ut all packning ur bilen o var hur svettiga som helst o hemma var det så instängt o äckligt så jag höll på o dö.

Öppnade upp överallt o vädrade ut det instängda o startade ac´n så vi fick in fräsch luft.


Ska blogga om semestern vid ett annat tillfälle.

Av Desireé - 14 augusti 2010 07:36

Det är bara jag o Michelle som är vakna än så länge. Michelle vaknade för några minuter sen. Själv vaknade jag kl 06 då jag hörde kossorna mua. Det är inte varje dag man vaknar av sånt ljud :) Mysigt!


Igår kväll åkte vi in till Jönköping för att lokalisera fram en matbutik så vi kunde handla lite. Det första vi hittade var en willys, så den besökte vi. Där fick man åka rulltrappa upp till butiken, med kundvagnen. Det tyckte ungarna var häfftigt.


När vi kom tillbaka till stugan började vi snart att grilla. Medans grillen skulle bli varm gick jag o ungarna o promenerade runt i området här. Det är verkligen jättefint här. Så lantligt o lugnt fast motorvägen går precis intill. Bara 5 min bort ser man vettern.

Vi bror på en camping precis bakom vetterledens motell. Ni som varit här känner nog till stället. Jag har varit här många ggr o rastat.


Nu är sebbe oxå vaken. Ska alldeles strax försöka mig på o få igång ugnen som är hur gammal som helst, säkert från 60 talet, o så ska vi äta varmt bröd till frukost.

Sen ska vi in till gränna o titta, samt Jönköping.

Försökte ladda upp bilder åt er, men internet uppkopplingen är så seg här ute på landet :)


Det blev mer o mer dimmigt mot kvällen så tillslut så gick det knappt o se nånting.



Av Desireé - 12 augusti 2010 15:42


Imorgon åker vi på en liten minisemester. Först ska Michelle på bvc kontroll vid 10 o sen åker vi mot Gränna.

Sebbe är ganska sur att han ska dit igen (han var ju där för drygt en månad sen med mormor o morfar), men strunt samma, han ändrar sig nog. Han packade åtminstone med en glad min o han vänder nog sin sura min när vi kommit fram.

Jag tycker det ska bli skitkul o komma iväg o Björn oxå! Ska bli så skönt o komma ifrån stan ett tag, fast det bara gäller en natt.

Vi har hittat en mysig camping en bit innan Gränna, vi ska sova i en ganska stor stuga med vatten o egen toa.

Så här ser det ut:


  

Här är stugan!


Uppe på ett litet loft ska vi sova. Häruppe finns 4 sängar.  


Vi åker in till Jönköping oxå när vi endå är där. Förmodar att vi äter lunch på IKEA. Sveriges (än så länge iaf) bästa IKEA enligt mig. Jag har inte besökt så många, men just den här ligger på första plast. Åk dit nångång.


Vi hörs kanske på lördagkväll, när vi kommit hem igen, eller kanske att jag bloggar lite under färden.

Av Desireé - 11 augusti 2010 20:00


I söndags tog vi en tur ut till stora sundby o tittade på slottet.

Efter det åkte vi till hjälmaresund o satt en stund vid vattnet o åt glass.

Innan det besökte vi den minsta ica jag någonsin varit i. Den var superliten men lyckades ändå få plats med det viktigaste :)


  



  


Av Desireé - 11 augusti 2010 19:37


I fredagskväll fick vi vara barnlediga. Ungarna sov hemma hos deras mormor o vi passade på o hyra en bunt med filmer o bara slappade o njöt av lugnet

Vi beställde även hem god mat till dörren, så vi slapp laga mat. Kött med persiljesmör o pommes.


Efter att vi tittat på två filmer. Vid 21.30 ungefär åkte vi ut till Sundbyholm. Vi gick kring vattnet o sen ner mot hamnen o alla båtar. Där kom det en lös byracka springandes emot oss. Gissa om man fick panik o Björn säger - stå still, stå still! medans min hjärna skriker - run for yor life, nu kommer du dö! (helt ärligt) Jag avskyr hundar, men jag stod iaf still o hund*piiip* stod faktiskt oxå stilla när den nådde fram till oss o nöjde sig med o skälla högljutt bara.

Att folk inte kan ha sina hundar kopplade. Jag tror jag tamejsjutton ska bli hundpolis o ge folk böter.

Dumma hund o förstöra våran kväll. Ägaren sa inte ens ursäkta eller nåt.


Vi gick sen tillbaka till vattnet en stund innan vi åkte hemåt igen o kollade på ännu en film.


  


Vid 12 snåret nästa dag åkte vi o hämtade hem våra juveler. Dem hade haft det bra hos mormor o sovit bra oxå!


Michelle tjatade hela fredagen om att hon skulle sova hos mormor o blev alldeles galen när hon såg att jag packade väskan åt dem. Det gjorde jag 2 timmar innan dem skulle dit o hon konkade på väskan fram o tillbaka i lägenheten o frågade flera ggr - ska vi åka nu?

Det blev en stor väska iom att Michelle skulle ha både kudde, täcke o nattlampa med så hon tyckte väskan blev för tung o köra omkring med o tog istället sin madrass som hon skulle ha med o la sig på golvet.

Hon fick sällskap av sin pappa o dem låg o målade en stund innan det äntligen var dags o åka.


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards