Alla inlägg under juli 2010

Av Desireé - 15 juli 2010 15:51


Lite bilder från igår.


  

Av Desireé - 14 juli 2010 19:54


Idag flaggar alla för min Sebbe (vem annars? :oP )

Hela 7 år har han blivit. Det är helt otrolig va åren gått fort. Det är 7 år sedan idag (14.45) som han föddes, med tvång. Han ville inte riktigt komma ut till oss, så det fick bli igångsättning efter 14 dagars övertid (åh va jobbigt det var i sommarvärmen.

En ganska stor kille på 4325 g o 54 cm lång,kom ut till oss. En rikig liten pluffsis var han. Det har man svårt o tro att han varit om man tittar på honom idag :)


Sebbe är iaf nöjd över sin dag. Michelle o jag väckte honom 7.30 med paket o sång. Michelle har tjatat i flera dar att hon ska sjunga för honom, men var tyst som en mus när det väl gällde.

Men efter paketöppnandet o lite tårta så sjöng hon glatt för honom :)


Han är även nöjd över sina presenter. Favoriten är nog den radiostyrda bilen han fick...den har gått varm idag, både inne o ute.


Eftersom det var så mycket bättre luft ute idag o lite svalare så passade vi på o vara ute. Vi gick ut strax efter nio o tog en promenad till affären. Sen var vi ute på gården o även i lekparken på ett närliggande dagis som har semesterstängt. Perfekt o vara där när det finns så mycket skugga :)

I nästan 3 timmar var vi ute. Så härligt.


Senare på eftermiddan kom barnens mormor o morfar över med present åt Sebbe. Efter att dem åkt hade vi lovat Sebbe McDonalds. Han fick bestämma mat idag o givetvis blev det det.


På lördag är det släktens tur o fira honom!


Snart dags o lägga mina fina!



Av Desireé - 13 juli 2010 07:19


Imorgon är det ingen vanlig dag. Sebbe fyller då 7 år    Stora killen!

Under helgen som var köpte vi presenter åt honom som han ser mycket framemot o få imorgon.



Av Desireé - 12 juli 2010 07:11


Jag avskyr när det är så här kvavt ute. Har knappt sovit nånting inatt för att det varit så varmt.

Hoppas på att det blir lite mildrare idag o det fjuttiga regnet dem lovar verkligen kommer. Men det har jag svårt att tro...


  

Av Desireé - 9 juli 2010 12:52


Har inte haft någon lust o blogga på några dar. Vi har inte gjort så mycket heller. Vi är iaf ute o leker varje dag.

Två dagar i rad har vi varit till en större lekpark tvärsöver gatan. Det tyckte ungarna om, både i förrigår o igår. Michelle har lärt sig o åka i rutchkanan som finns där, så nu tycker hon det är mycket roligare o gå dit. Hon blev så arg förut när hon inte fick klättra upp, men nu så.


Fick då veta att Sebbes klasskamrat klättrat i lekparken, ramlat illa vid hög höjd o brytit benet så pass illa att hon fortfarande ligger på sjukhus.

Stackaren! Många tankar till er. Hoppas hon blir helt återställd innan skolan börjar.

Vilket sommarlov för henne o gå med ett varmt gips o inte kunna bada o leka fullt.


Sebbe o Michelle har oxå gjort sig illa igen, men denna gång var det inte så farligt. Sebbe fick för sig o hoppa ner från sängen o smällde munnen i golvet, så han har haft fläskläpp i några dar. Michelle snubblade ute när hon fick o skrapade upp armbågen, dessutom klivit på en pinne o fått ett sår på foten.

Mina klantisar!


  

Av Desireé - 5 juli 2010 12:40


 Vi har hållt oss inne hela helgen nästan.

Igår gick vi bara ut för o sälja Michelles gamla vagn vid 1 tiden o jag höll på o dö. Såndär värme klarar jag inte av. Det går nästan inte o andas i sån luft.

På lördagen var vi bara ute på förmiddan...veckohandlade o åkte kors o tvärs för o hitta en ny skjorta åt Björn. Det är såtypiskt honom o vara ute i sista sekund.


På eftermiddan var det bara jag o Michelle hemma. Sebbe var ju gränna o Björn på bröllop.

Michelle o jag passade på o göra armband o lekte i den mån det gick. Minsta lilla man rörde på sig o man blev alldeles svettig.
Är så glad över att vi har en Ac hemma som man kan svalka sig vid. Utan den hade jag svimmat.


Igår fick vi hem Sebbe. Han sa hej o vi fick en varsinn polkagris (michelle fick en nappklubba oxå) Sen fick jag dra Sebbe emot mig för o få en halvdan kram innan han sprang ut.

Han hade saknat sina kompisar såååå mycket sa han.

Som tur var blev det barntomt på gården ett tag o då kom han in o hann uppdatera oss om resan :)


Idag är det en helt annan luft ute o mycket svalare, så vi har varit ute i 3 timmar på gården (ett affärsbesök oxå)

Passade på o leka lite med Sebbe innan hans kompisar kom ut. Vi hade grejjer med oss ut som vi lekte med, medans Michelle satt på sin vanliga plats: i gungan där hon känner sig trygg.


Nu ska vi snart äta lite kräm o mjölk (iaf ungarna) sen blir det o ta det lugnt resten av eftermiddan. Ska plocka undan lite bara o tvätta.



Av Desireé - 3 juli 2010 12:32


Nu har Björn åkt iväg på bröllop. Innan han åkte ville Michelle ta kort med sin stiliga pappa. Michelle är Askungen i sin nya prinsessklänning, säger hon.


  

Av Desireé - 2 juli 2010 18:39


För några timmar sen åkte Sebbe. Känns ganska tomt faktiskt.

Michelle saknar honom jättemycket (vi med förstås) Hon går o pratar i sin mobil o låtsas att det är honom hon pratar med: Sebbe ska köpa en stor klubba till mig, vi ses sen, hejdå!: säger hon.


Sebbe har åkt iväg till Jönköping o ska besöka Gränna...så han har lovat o köpa hem polkagrisar (stor klubba enligt Michelle) till oss.

Han kommer hem imorgon kväll, men troligtvis ganska sent så han ska sova en natt hemma hos mormor oxå. Så vi får tillbaka honom på söndag igen :)

Hoppas han har kul!


  


Imorgon blir det en helt vanlig dag. Åka o handla på förmiddan, sen på eftermiddan ska Björn iväg på bröllop, så det blir bara jag o Michelle hemma.

Det ska ju bli riktigt varmt imorgon så jag tror vi håller oss inne på eftermiddagen o hittar på nåt kul istället.

Ska iväg o hämta ett paket på Ica med en ny prinsessklänning jag fyndat billigt på tradera. Den lär hon säkert vilja leka med :)


  


Igårkväll var jag helt slut. Maken o dottern åkte iväg på kvällskalas medans jag o sebbe höll oss hemma. Han hade fått utegångsförbud för att han inte ätit som han skulle. För o göra det extra tråkigt för honom så bestämde jag mig för o rensa i hans rum.

Trodde han skulle sucka o stöna över min idé men han verkade glad över att få bli av med vissa grejjer (han är en riktig skrotsamlare) o tyckte det var kul o hitta saker som han letat efter.

Sen åkte han ner i badet för en ordentlig skrubbning o jag fortsatte o rensa i Michelles rum.


Han är helt återställd nu efter vurpan förra veckan. Det syns ingenting i ansiktet på honom längre. Han har verkligen läkt ihop fort.

En hel del svarta märken från alla tusentals plåster hade han bara. Det lyckades vi skrubba bort.






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards