Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

1 Juli.

Av Desireé - 1 juli 2010 08:26


Då var juni förbi o idag är det bara 13 dagar kvar tills Sebbe blir 7 år.

Jag fick tyvärr meddela honom igår att han får vänta med sitt kompiskalas tills skolan börjar.

På alla kalassidor jag kan hitta så har dem semester o skickar inte leveranser förrän i mitten på Juli o då är det svårt o bjuda folk iom semester o så. Han vill ju gärna ha ett speciellt kalas. Jag erbjöd mig o duka med andra grejjer, men det dög inte :)

Så vi får allt vänta till skolan början då alla är hemma o alla kalasbutiker har öppet igen.

Huvudsaken är att han blir firad på sin dag o det kommer han ju att bli utav oss o så helgen efter utav släkten.


Igår hade vi verkligen en segdag. Jag o Michelle gick bara ut lite snabbt till affären på morgonen, sen var vi inne resten av dan.

Jag hade lovat Michelle att hon skulle få leka i regnet...så hon fick ta på regnjacka o stövlar när vi gick till affären. Precis när vi kommer ut så slutar det regna o solen gassar på igen. Så det var bara o ta av regnjackan. Jättebesviken blev hon.

Lite senare regnade det igen, men inte alls länge, så då hann vi inte ens klä på oss o gå ut.

Så nu väntar hon ivrigt på att det ska komma mer regn o som det ser ut på väderprognosen så lär det dröja. Nästa torsdag ska det komma några droppar här i eskilstuna.

Det ska bli riktigt varmt i helgen sägs det...33 grader i skuggan.

Så idag ska jag njuta av att det är svalt.


  


Sebbe var ute en stund på förmiddan o fick med sig två kompisar hem o var sen inne hela eftermiddan.

Till kvällen skickade jag ut honom så han fick svalka av sig i blåsten lite. Det var kokhett inne i hans rum efter all lek o för att solen ligger på så länge just i hans rum.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Desireé - 25 mars 2011 15:19

  Herrejösses vad jag är slut i kroppen. Vaknade tidigt imorse o påbörjade städningen. Hann inte städa så mycket för vid 10 tiden var vi nere på banken, igen! Var där i måndags tack vare att bankdosan inte ville funka, trots att jag bytt batterie...

Av Desireé - 23 mars 2011 06:56

  Hatar när drömmarna känns verkliga o så vaknar man o inser att dem inte alls stämmer. Drömde att du fanns här...du var förvånad över vart ditt hem tagit vägen o att vi haft en begravning för dig. Du lovade mig att du skulle skriva berättelsen...

Av Desireé - 18 mars 2011 06:55

  har god lust o dra täcket över huvudet o somna om igen. Fy f*n för mer snö. Hoppas det smälter bort fort.     ...

Av Desireé - 17 mars 2011 12:01

<a href="

Av Desireé - 17 mars 2011 06:28


  Uppe tidigt, som vanligt. Har nu två timmar för mig själv innan det är dags att väcka ungarna. Kanske att dem vaknar av sig själva tidigare än så, men det tror jag inte. Båda var ganska utslagna igårkväll. Nu när våren är här så har Sebbe varit u...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards