Direktlänk till inlägg 28 juli 2010

Hej!

Av Desireé - 28 juli 2010 07:55


Nu har jag varit dålig på o uppdatera igen, men faktiskt så har det inte hänt så mycket här hos oss.

Vi har inte haft nåt vidare bra väder så för det mesta har vi hållt oss inne.

Vi var iaf ute en stund i regnet jag o Michelle i söndags, tror jag det var.

Tyckte det var riktigt kallt ute då. Första gången på väldigt länge som jag hade långbyxor, strumpor, gympaskor o jacka på. Tycker det känns så obehagligt o ta på så mycket, när man varit van med lite, speciellt strumpor o skor.

Jag är faktiskt som Ernst...är jämt barfota, även på vintern, strumpor är inte min grej.


Michelle hade iaf kul i regnet, hon hade regnkläder o gummistövlar på så hon passade på o hoppa i alla vattenpölar vi passerade.


  


Sebbe har under dem här dagarna utan pappa hemma hunnit med o bli klippt o tappa sin 6:e tand. Så igår natt kom tanfén med en guldpeng åt honom. Tyvärr så glömde jag o ta kort på det. (inte tandfén alltså, utan klippningen o tanden, tandfén ser ni här under =oP )



Igår passade vi på o vara ute igen eftersom solen sken.

  

  

På kvällen spelade jag o Sebbe finns i sjön o svälta räv. Lite senare spelade vi alla 3 fia med knuff o åt popcorn.


     


  


I förrigår fick barnen prata med sin pappa via datan. Det tyckte dem var kul.

Dem fick se honom när han satt o åkte bil. Ikväll kommer han hem igen, förhoppningsvis innan läggdags. Så dem har längtat...

Det här är det längsta som vi varit ifrån varandra.


Michelle har frågat mig varje kväll när jag nattat henne (pappa brukar vara den som bär in henne till sängen om kvällarna) varför jag inte är brun runt munnen.

- Du har inge skägg mamma o ingen mustach! Du är inte brun här, o så pekar hon på överläppen. - Bara pappa har mustach!

Tror hon saknar att pappa lägger henne, men endå tyckt att det varit kul att jag lagt henne o att vi ändrat om i nattningsrutinen lite.

Första gången jag skulle lägga henne så log hon o sa - Bara mamma o Michelle ska natti, pappa är på semester o kommer hem på måndag (allt händer på måndagar enligt henne)


Nää nu får det räcka. Ska invänta att ungarna vaknar o sen är det frukost.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Desireé - 25 mars 2011 15:19

  Herrejösses vad jag är slut i kroppen. Vaknade tidigt imorse o påbörjade städningen. Hann inte städa så mycket för vid 10 tiden var vi nere på banken, igen! Var där i måndags tack vare att bankdosan inte ville funka, trots att jag bytt batterie...

Av Desireé - 23 mars 2011 06:56

  Hatar när drömmarna känns verkliga o så vaknar man o inser att dem inte alls stämmer. Drömde att du fanns här...du var förvånad över vart ditt hem tagit vägen o att vi haft en begravning för dig. Du lovade mig att du skulle skriva berättelsen...

Av Desireé - 18 mars 2011 06:55

  har god lust o dra täcket över huvudet o somna om igen. Fy f*n för mer snö. Hoppas det smälter bort fort.     ...

Av Desireé - 17 mars 2011 12:01

<a href="

Av Desireé - 17 mars 2011 06:28


  Uppe tidigt, som vanligt. Har nu två timmar för mig själv innan det är dags att väcka ungarna. Kanske att dem vaknar av sig själva tidigare än så, men det tror jag inte. Båda var ganska utslagna igårkväll. Nu när våren är här så har Sebbe varit u...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards