Direktlänk till inlägg 24 juli 2010

Minigolf!

Av Desireé - 24 juli 2010 17:00


Igår passade vi på o veckohandla på förmiddan, annars hade vi inte haft någon mat dem här dagarna Björn är borta. Vill ju inte direkt handla på våran Ica varje dag.

Efter handlingen åkte vi o unnade oss en flaska rött på systemet. Vilket hav av sorter, det tog oss lång tid innan vi fastnade för en som sorgligt nog smakade pyton. Tänkte testa en lite mer påskostad flaska denna gång. Man tycker ju att det borde vara godare när det är dyrt, men det var det inte :)

Vad dricker ni för vin? Detta var andra gången jag testade rött o båda gångerna har det varit äckliga sorter. Vill kunna ta ett glas rött då o då...det känns så vuxet =oP


Efter handlingen o visiten till systemet åkte vi hem o åt lunch. En stund senare åkte vi till äventyrsgolfen här i e-tuna. Den är rolig!

Ungarna tyckte det var jättekul o spela minigolf o Michelle höll sig rätt så lugn när vi var där. Det var några ggr som hon stack iväg o skulle klättra på grejjer o blev arg när hon inte fick göra som jag: Skjuta bollen ner i vattnet.

Som tur var så råkade det hända henne en stund senare oxå, så då blev det lugn o ro på henne. Det var nog det bästa med hela golfrundan enligt henne :)

Björn tog hem segern, jag kom två, sebbe trea o Michelle sist med sina 50 slag per bana (typ)

Sebbe var faktiskt duktig o lyckades några ggr få mindre slag än mig på några banor, men så ibland gick det sämre, men han blev inte allt för arg för det.


Efter golfen fick dem åka en varsinn gång på elbilen dem hade där. Michelle har lärt sig o hålla in gasen själv nu, så vi slapp springa efter o trycka åt henne. Riktigt duktig var hon på att köra.

Sebbe oxå. Han är expert på såntdär :)


Åkte sen o tog oss en varsinn glas på Mc innan vi åkte hem. Ungarna lekte en stund i lekparken där oxå.


  





 
 
Ingen bild

Elle

24 juli 2010 18:22

Enkelt! Rött vin smakar skit så köp vitt istället :) Jag kan inte dricka rött men vitt är enklare att "lära" sig dricka. Man kan blanda i lite fruktsoda i det vita vinet i början om man vill. Jag är väl den enda som inte gillar fina, dyra viner, jag gillar såna här billiga vita viner bäst, typ såna man kan ha i bål.

 
Ingen bild

Sofia

24 juli 2010 18:23

Jag brukar inte heller gilla vin men Magnus o jag smakade på en flaska som vi hade fått i present Krim Red - Sparkling Wine hette den och det var skitgott. Så har vi en till på kylning som heter Amarone som vi ska testa..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Desireé - 25 mars 2011 15:19

  Herrejösses vad jag är slut i kroppen. Vaknade tidigt imorse o påbörjade städningen. Hann inte städa så mycket för vid 10 tiden var vi nere på banken, igen! Var där i måndags tack vare att bankdosan inte ville funka, trots att jag bytt batterie...

Av Desireé - 23 mars 2011 06:56

  Hatar när drömmarna känns verkliga o så vaknar man o inser att dem inte alls stämmer. Drömde att du fanns här...du var förvånad över vart ditt hem tagit vägen o att vi haft en begravning för dig. Du lovade mig att du skulle skriva berättelsen...

Av Desireé - 18 mars 2011 06:55

  har god lust o dra täcket över huvudet o somna om igen. Fy f*n för mer snö. Hoppas det smälter bort fort.     ...

Av Desireé - 17 mars 2011 12:01

<a href="

Av Desireé - 17 mars 2011 06:28


  Uppe tidigt, som vanligt. Har nu två timmar för mig själv innan det är dags att väcka ungarna. Kanske att dem vaknar av sig själva tidigare än så, men det tror jag inte. Båda var ganska utslagna igårkväll. Nu när våren är här så har Sebbe varit u...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards