Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

Parken badet!

Av Desireé - 21 juli 2010 21:23


Imorse gick vi upp tidigt o åkte till parken badet när dem öppnade. Vi var där i nästan 4 timmar.

Ungarna var så glada o snälla o var i vattnet hela tiden vi var där. Det gick inte ens o locka upp dem en stund för o äta glass. Dem såg verkligen ut som två russin när vi åkte därifrån :) Två riktiga badfiskar.


Sebbe höll sig till midjenivå första timmen, sen släppte det med lite tjat från Björn o mig att det inte är farligt o gå i en bit.

Dem fick hålla sig till barnpoolen o den stora poolen eftersom det är simundervisning i din mellersta o Michelle blev tokkär i den stora bassängen.

Sebbe var lite småtjurig för att han inte tordes gå i riktigt, men mot slutet så ångrade han sig att han inte tagit sig mod till alla dem grejjer han lärt sig tidigare.


Vi fick honom faktiskt o gå i så att han stod själv med vatten upp till hakan ungefär. Sen fick vi honom o hoppa från kanten till björns armar o efter det (fick muta honom med att han skulle få den största glassen av dem alla innan vi åkte hem) fick vi honom att hoppa själv, sittandes från kanten ner i vattnet. Efter det hade han så pass mycket mod att han tog sats o sprang allt va han kunde o hoppade i helt själv, utan att Björn tog emot honom.

Lite läskigt o hamna under vattenytan...det är det han inte gillar! Men nu vet han att det inte är farligt o han längtar tills nästa gång vi ska dit. Han växte verkligen rejält där idag, så kul o se!


Michelle var heltokig. Inte ett dugg rädd för vattnet. Hon fick kallsupar o hamnade under vattnet flera ggr utan ett pip. Hon flöt t.om omkring själv i den stora poolen o hoppade från kanten själv. Helt galen!

Hon kunde springa iväg dit Björn inte var o kasta i sig. Hon är verkligen en fröken som skulle behöva ha koppel när man är där.


  


Ambulansen kom dit när vi var där, en grabb hade slagit i huvudet o det rann blog längs hans axel. Men han var så pass stabil att han själv gick fram till ambulansen o satte sig på båren.

Han fick bandage runt huvudet o sen åkte dem iväg.


  

Sebbe har precis hoppat i själv.


  

Ambulansen.




 
 
Ingen bild

Elle

22 juli 2010 09:28

Kul! Var väl en perfekt dag att vara i parken, inte sådär öööverdrivet soligt så man lider. Synd att simskolan tar mellanbassängen så många timmar, men men. Kan Sebbe simma förresten?? Jag ska kolla upp simskola åt Liam men vill gärna vara inomhus hehe :)

 
tesse

tesse

23 juli 2010 01:32

var inte frun ner i vattnet? de e ju så underbart att bada

http://mrgood.blogg.se

 
Ingen bild

Dessi svarar Elle

23 juli 2010 16:21

Det blev ganska varmt där endå faktiskt, det var så himla kvavt för mig som stod på torra land, men dem som badade skakade som asplöv när dem kom upp. Nej, han kan inte simma. Han är jätterädd för vatten, fast han gjorde ju verkligen framsteg sist så vi hoppas på att det kan bli simskola nästa sommar, i parken badet. Varför vill du vara inne?

 
Ingen bild

Elle

24 juli 2010 18:19

Okej det är samma här, men Liam har haft ansiktet i vattnet för första gången i år iallafall, men annars är han lite halvrädd. Nä jag har hemska minnen från när jag gick i simskola i parkenbadet då jag var 5-6 år. Tidigt som fan på morgonen och REGN varje dag i 2 veckor! Minns hur jag frös. Inomhus verkar bekvämare både för mig och för Liam :) (JA jag vet, nu framstår jag som jätteego men jag gillar verkligen inte att frysa i regn när det finns alternativ haha)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Desireé - 25 mars 2011 15:19

  Herrejösses vad jag är slut i kroppen. Vaknade tidigt imorse o påbörjade städningen. Hann inte städa så mycket för vid 10 tiden var vi nere på banken, igen! Var där i måndags tack vare att bankdosan inte ville funka, trots att jag bytt batterie...

Av Desireé - 23 mars 2011 06:56

  Hatar när drömmarna känns verkliga o så vaknar man o inser att dem inte alls stämmer. Drömde att du fanns här...du var förvånad över vart ditt hem tagit vägen o att vi haft en begravning för dig. Du lovade mig att du skulle skriva berättelsen...

Av Desireé - 18 mars 2011 06:55

  har god lust o dra täcket över huvudet o somna om igen. Fy f*n för mer snö. Hoppas det smälter bort fort.     ...

Av Desireé - 17 mars 2011 12:01

<a href="

Av Desireé - 17 mars 2011 06:28


  Uppe tidigt, som vanligt. Har nu två timmar för mig själv innan det är dags att väcka ungarna. Kanske att dem vaknar av sig själva tidigare än så, men det tror jag inte. Båda var ganska utslagna igårkväll. Nu när våren är här så har Sebbe varit u...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards