Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Desireé - 17 mars 2011 12:01


<a href="http://www.bloglovin.com/blog/1592863/mrsahstrom?claim=wg4w97sg8t6">Följ min blogg med bloglovin</a>


Halloj!


Michelle o jag följde med Sebbe fram till affären imorse, vinkade av honom o gick sen in o handlade lite. Upptäcker inne i affären att Michelle är mörk i ena näsborren o ser att det är lite lite blod där. Mycket märkligt....är ju lätt hänt att man pillar sönder nåt när fingret åker upp, men det hade hon inte gjort denna gång eftersom hon hade vantar på sig. Tror dock att hon nös, har ett svagt minne av att hon nös till...är inte säker. Nåt måste ju ha hänt eftersom hon började blöda.

Michelle tyckte iaf att det var jättecoolt med blod i näsan.

Vi köpte näsdukar o jag torkade när jag betalt alla varor o visade henne sen pappret o då sa hon: Blod i näsan..coolt! o så visade hon killen i kassan. haha!

Det rann inte eller så, som tur var, o har inte kommit nåt mer nu heller.Skönt det! Nu säger hon att hon gjort sig illa på en kastrull, men det tror jag inte ett dugg på. Fanns inte ens en sån i närheten när jag upptäckte blodet.


Fick huvudvärk strax efter att vi kom hem o nu har den precis släppt. Försöker o vila o ta det lugnt när jag får ont i huvudet o oftast försvinner värken, men inte denna gång. Gjorde t.om ont när jag blinkade med ögonen, så det fick bli treo som hjälp. Har försökt med alvedon för att den är lite mildare än treo, men det hjälper inte på mig.


  

Michelle o jag lekte med webcamen för ca 10 min sen :) Jättekul tyckte Michelle.


Nu ska jag hänga tvätt...

Av Desireé - 17 mars 2011 06:28


Uppe tidigt, som vanligt. Har nu två timmar för mig själv innan det är dags att väcka ungarna. Kanske att dem vaknar av sig själva tidigare än så, men det tror jag inte. Båda var ganska utslagna igårkväll. Nu när våren är här så har Sebbe varit ute mycket mer. Så fort solen tittar fram så är det en drös med ungar ute på gården, så härligt o se.

Michelle fick följa med Björn till Tuna Park igårkväll o fika med hans jobbkamrat o hans dotter. Var meningen att Sebbe skulle ha följt med då dottern är i samma ålder som han, men han vägrade :) När han var liten umgicks han med den tjejen, men nu passar det inte längre. Han ville hellre vara hemma o leka med sina kompisar så Michelle fick följa med istället o blev skitglad över det.


Hon hade kommit jättebra överens med tjejen. Dem hade funnit varandra direkt trots åldersskillnaden o lekt på bra. Först fikat, sen lekte dem vid karusellerna.
Fick veta att flickan, Cornelia heter hon, följde med Michelle när hon skulle på toa o så gick dem till zoo´t ensamma, hand i hand.

Herregud var min första tanke när Björn sa det. Min vilda Michelle har hand i hand gått med en främling en bra bit ifrån Björn. Det vände sig i magen på mig kan jag säga...så överbeskyddande som jag är.
Jag törs knappt lämna Michelle hos Sebbe, med öppen ytterdörr när jag är ner till källaren.


Men men...kul att det funka o att hon faktiskt lyssnade på Cornelia hela tiden o höll handen o inte rymde iväg.

Det kanske är det som krävs, en främling för att hon ska lugna ner sig o lyssna :)


   

Gammal bild!  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011
>>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards