Direktlänk till inlägg 2 augusti 2010

Kolmården!

Av Desireé - 2 augusti 2010 08:08


I lördags morse åkte vi till kolmården. Vi trodde att vi helt valt fel dag o åka på för det var så kallt o mulet. Men när vi väl kom fram o hade gått i parken i en timme ungefär så började det spricka upp o solen kom fram.


Den här gången hade vi ingen matsäck med oss utan testade o äta på en utav restaurangerna. Vi hittade en jättemysig restaurang som låg intill vattnet o hade en gudomlig utsikt. Jag o Michelle hittade ett bord ute o slog oss ner där medans maten köptes utav Björn o min mamma.

Vi fick flera ggr vifta bort getingar, dem var helt omöjliga. En stund höll dem sig borta o besvärade andra familjer som hade mat på borden. När våran mat kom o vi skulle äta gick det inte mer. Då kom det en hel släkt med getingar så vi fick förflytta oss in istället där det givetvis oxå fanns getingar, men inte lika mycket som ute.

Jävla getingar o förstöra. Dem var heltokiga när vi gick runt i parken oxå.


Delfinshowen var verkligen en upplevelse i år. När vi kom fram till marine world var det kö långt upp i backen o vi trodde inte att vi skulle få plats. Men snacka om att vi hade tur. När det var våran tur o komma in så öppnade dem precis den vänstra halvan av salen o vi lyckades få sittplatser nästlängst ner. Det var häfftigt. Vi satt så nära så det var bara nån meter mellan oss o delfinerna. Gissa om man blev sugen på o gå till kanten o klappa dem? :)

Under föreställningen blev vi ganska blöta. Vid ett tillfälle hoppade alla delfiner där vi satt, så vi fick oss en kalldusch...så kul! Mina tofflor var dygnsura :)

Jag rekomenderar er att sitta så långt ner, även om man blir lite blöt.


  


När vi kommit hem igen hann vi med o gå ett varv på malmamarknaden oxå. Vi var bara hem lite snabbt o lasta av all packning o Michelle o Björn, dem ville inte med. Så det var bara jag, min mamma o Sebbe som åkte.

Sebbe köpte en hel del på marknaden, en massa pokemonkort o till sin syster hittade han ett nagellack som hon blev megaglad för.

Lite godis till Björn, lite marknadsnougat till mig o ett prinsessörngott till Michelle...just ja, Sebbe fick nya tofflor oxå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Desireé - 25 mars 2011 15:19

  Herrejösses vad jag är slut i kroppen. Vaknade tidigt imorse o påbörjade städningen. Hann inte städa så mycket för vid 10 tiden var vi nere på banken, igen! Var där i måndags tack vare att bankdosan inte ville funka, trots att jag bytt batterie...

Av Desireé - 23 mars 2011 06:56

  Hatar när drömmarna känns verkliga o så vaknar man o inser att dem inte alls stämmer. Drömde att du fanns här...du var förvånad över vart ditt hem tagit vägen o att vi haft en begravning för dig. Du lovade mig att du skulle skriva berättelsen...

Av Desireé - 18 mars 2011 06:55

  har god lust o dra täcket över huvudet o somna om igen. Fy f*n för mer snö. Hoppas det smälter bort fort.     ...

Av Desireé - 17 mars 2011 12:01

<a href="

Av Desireé - 17 mars 2011 06:28


  Uppe tidigt, som vanligt. Har nu två timmar för mig själv innan det är dags att väcka ungarna. Kanske att dem vaknar av sig själva tidigare än så, men det tror jag inte. Båda var ganska utslagna igårkväll. Nu när våren är här så har Sebbe varit u...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards