Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

MIdsommarafton 2010

Av Desireé - 30 juni 2010 07:20


Vi åkte o veckohandlade på förmiddagen, sedan gjorde vi iordning lunch o åkte sen ut till Vilsta koloni o mötte upp Sebbe, min mamma o mormor. Sebbe hade sovit hos mormor under natten.

Min farmor o farfar har en kolonistuga därute så vi träffade även dem, samt att min far kom dit oxå.


  


kl 14 reste dem midsommarstången o det var fullt med folk som ville dansa. Sebbe fick jag muta för att gå fram o dansa. Han fick med sig syrran några sekunder, sen brast hon ut i gråt o totalvägrade. Sebbe fortsatte dansa med mormor o en stund senare ville Michelle oxå vara med, lagom till små grodorna faktiskt, som hon tycker så mycket om.


  


Efter dansen spelade vi på chokladhjulet o Michelle vann en stor chokladkaka, kort därefter vann även Sebbe choklad.

Ungarna fick sen glass av dem som hade hand om firandet. Ungarna fick gunga en stund i lekparken o sen gick vi till min farmor o farfar en stund innan vi åkte hemåt för att förbereda maten. Dit kom även min bror benny, carro o linnea.

Barnens kusin Linnea följde med oss hem sen, dem var ute på gården medans vi höll på med maten o Michelle passade på o vila lite.


  


Vid 18 tiden samlades vi i mälarbaden för grillning. Det blåste storm, men det gick bra o grilla endå.

Barnen badade o lekte omkring. Alla blev samlade tillslut, så kul. Även bror Stefan med familj tittade förbi.


  


Efter grillningen åkte vi o köpte glass på Mc innan hemfärd. Det blev ungarna riktigt glada över.

Ungarna kom inte i säng förrän vid 22, tror faktiskt klockan var mer än så.

Vid 23 gick Björn över till sina föräldrar för o dricka lite. Han kom inte hem förrän efter 02 o var ganska berusad o pratglad att vi inte lyckades somna förrän vid 04 o så gick jag sen upp 07.

Kan lova att jag var trött dagen efter, jag höll på o somna sittandes i soffan när vi vilade några minuter på eftermiddan.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Desireé - 25 mars 2011 15:19

  Herrejösses vad jag är slut i kroppen. Vaknade tidigt imorse o påbörjade städningen. Hann inte städa så mycket för vid 10 tiden var vi nere på banken, igen! Var där i måndags tack vare att bankdosan inte ville funka, trots att jag bytt batterie...

Av Desireé - 23 mars 2011 06:56

  Hatar när drömmarna känns verkliga o så vaknar man o inser att dem inte alls stämmer. Drömde att du fanns här...du var förvånad över vart ditt hem tagit vägen o att vi haft en begravning för dig. Du lovade mig att du skulle skriva berättelsen...

Av Desireé - 18 mars 2011 06:55

  har god lust o dra täcket över huvudet o somna om igen. Fy f*n för mer snö. Hoppas det smälter bort fort.     ...

Av Desireé - 17 mars 2011 12:01

<a href="

Av Desireé - 17 mars 2011 06:28


  Uppe tidigt, som vanligt. Har nu två timmar för mig själv innan det är dags att väcka ungarna. Kanske att dem vaknar av sig själva tidigare än så, men det tror jag inte. Båda var ganska utslagna igårkväll. Nu när våren är här så har Sebbe varit u...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
Juni 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards